فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

اولویت نصب دستگاه ILS در فرودگاه آبادان

تاریخ انتشار: 
6/07/1392

 
 
عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع از اولویت فرودگاه آبادان در برخورداری از ILS (دستگاه فرود اتوماتیک) خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه آبادان، محمدسعید انصاری، جواد سعدون‌زاده و سیدمحمد حسین دهدشتی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با سیاوش امیرمکری عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع و حسین صادقی عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی خواستار تسریع در راه‌اندازی دستگاه ILS در فرودگاه آبادان شدند.
 
IMG_0032.JPG
در این دیدار مشترک، محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان با اشاره به تاریخچه غنی فرودگاه آبادان گفت: توسعه و عمران فرودگاه به‌عنوان مرکز ورودی هر منطقه، بی‌شک نقش بسزایی در تحقق اهداف منطقه خواهد داشت.
 
همچنین جواد سعدون‌زاده و سیدمحمد حسین دهدشتی دیگر نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر موقعيت فرودگاه آبادان در منطقه و انتظارت مردم از فرودگاهی با این پیشینه خواستار تسریع در نصب دستگاه فرود اتوماتیک در فرودگاه آبادان برای رفع ابطال پروازها تحت تاثیر پدیده گرد و غبار شدند.
در این دیدار سیاوش امیرمکری عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع از انجام رایزنی‌های لازم در خصوص نصب دستگاه ILS  در فرودگاه آبادان خبر داد.
 
وی با اشاره به خرید سه دستگاه ILS در سال 91 توسط شرکت فرودگاه‌های کشور جهت تجهیز سه فرودگاه تصریح کرد: اختصاص دستگاه فرود اتوماتیک به فرودگاه آبادان در اولویت قرار دارد و این سه دستگاه به فرودگاه‌های آبادان، بوشهر و اردبیل اختصاص یافته است.
سیاوش امیرمکری با تاکید بر ضررده بودن 50 فرودگاه کشور خاطرنشان کرد: در این فرودگاه‌ها‌ درآمدها نه تنها جبران هزینه‌های جاری را نمی‌کند بلکه نسبت هزینه‌ها چند برابر درآمدزایی است و فرودگاه آبادان یکی از این فرودگاه‌هاست.
گفتنی است؛ این دیدار در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه آبادان صورت گرفت.


:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت